Blogger Facebook Twitter Flickr Issuu

1. Edició 2017
Fletxa

Edició 2017

El MINIPUT és l'única mostra de televisió de qualitat de l'Estat. La 23a edició se celebrarà el dissabte 25 de novembre de 2017 de 10.00 a 21.00h al CCCB.

(CAT)
BUSCANT ALTRES FORMES DE FER TELEVISIÓ

El MINIPUT posa a l’abast de tots els professionals, estudiants, professors, investigadors i interessats en la televisió un model de televisió de qualitat viu, i ho fa mostrant, d’una banda, programes arriscats, innovadors i de servei públic de les televisions d’arreu del món amb una selecció del millor que s’ha pogut veure en l’última edició de l’INPUT (International Public Television Screening Conference); i oferint, d’altra banda, un tast dels programes o temes més destacats de les cadenes locals i autonòmiques, així com d’aquells projectes audiovisuals que utilitzen Internet com a mitjà de difusió.

La mostra tornarà a celebrar-se al Teatre del CCCB en una jornada maratoniana (de 10.00 a 21.00 hores) el dissabte 25 de novembre del 2017. Barcelona serà, de nou, l’únic escenari del nostre país on es presenten programes i es faciliten debats i trobades entre professionals i estudiosos de la televisió pública de qualitat d’arreu del món.

Si teniu qualsevol dubte o voleu demanar més informació sobre el MINIPUT 2017, truqueu-nos al 93 542 24 92. Per a qüestions més específiques podeu escriure un correu electrònic a Ia coordinadora del MINIPUT, a les adreces següents: ingrid.guardiola@gmail.com, miniput.bcn@gmail.com.

Recordeu que per assistir al MINIPUT 2017 és recomanable que empleneu i ens envieu la inscripció gratuïta que trobareu a www.miniput.cat.

Seguiu-nos al Facebook: https://www.facebook.com/miniput
Al Twitter: @MINIPUTBCN
Al Flickr: http://www.flickr.com/people/miniput/
http://www.flickr.com/photos/miniput02
Al blog: http://miniput.blogspot.com.es/
A Internet: http://www.miniput.cat/

PROGRAMA. Decarrega-te’l CLICANT AQUÍ :

Tots els programes s’emetran en V.O. subtitulada a l’anglès.

10.00h Presentació de l’acte

10.15h
DEATH IN THE TERMINAL (factual, Israel, 52’, yes docu)
Presenten: Núria Araüna, Laia Quílez (Universitat Rovira i Virgili)

El 18 d’octubre de 2015 un terrorista va començar a disparar a la terminal d’autobusos de la ciutat israeliana de Be’er Sheva matant un soldat israelià. Aquesta reconstrucció minut a minut es centra en els 18 minuts després de l’atac. Les declaracions d’alguns testimonis i el material procedent de diferents càmeres (vídeo-vigilància, mòbils...) serveixen per a reconstruir els fets. Algunes imatges són detallades i fluïdes, d’altres plenes de gra o extremadament mogudes. El programa, a més a més, presenta algunes preguntes, com per exemple, des de quina perspectiva hem de treure les conclusions en una situació tan extrema? Quines accions s’han de prendre? Una reconstrucció emocionant en el que s’anomena “estil Rashomon”, moltes perspectives i sol esdeveniment.

11.30
PETRA DATES THE WORLD (sèrie docu-reality, Dinamarca, 29’, DR3)
Presenta: Enric Calpena (URL-Blanquerna)

Debat amb Harley Hersom, director editorial del programa. Programa de televisió poc convencional en el qual l’amfitriona, Petra Nagel, posa la seva vida personal i les seves emocions a la vista de tothom, ja que es tracta de tenir cites amb homes de tot el món. A cada episodi Petra concertarà noves cites per tal d’aconseguir la seva missió: trobar un a parella, el veritable amor. A través de les cites amb homes de diferents cultures, el programa mostra les diferents concepcions culturals de l’amor, del sexe i de la manera que tenim de socialitzar.

12.25
THE QUIZ SHOW (talk show, Dinamarca, 31’, DR)
Presentació: Francesc Escribano (director de Minoria Absoluta)

Aquest satíric talk show està presentat com un quiz show amb dos combatents. Un cop a la setmana, la presentadora, comediant i periodista Signe Molde, incideix satíricament en l’actualitat o la política. El seu to és dolç, inexpressiu i aspre i ningú dels polítics i dels ministres poderosos que són convidats es deslliura de la seva mordacitat. Anomenat el The Daily Show danès, ha aconseguit ser un dels programes més exitosos de la DR2.

13.15
MYESCAPE (documental, Germany, 90’, WDR)
Presentació Maria Soliña Barreiro (Tecnocampus mataró) + Pablo Peralta, Pla “Barcelona ciutat refugi”

El documental avalua el viatge que els refugiats d’Afganistan, Síria i Erítrea van haver d’assumir quan la situació en els seus països es va tornar insostenible. Centernars de milers de persones estan abandonant els seus països, les seves famílies i vides pròpies per tal de guanyar un mínim de seguretat, per tal de no morir. En molts casos, el telèfon mòbil es va convertir en una eina per facilitar l’organització i testimoniar el funest periple. Aquest documental està fet a través d’aquestes impactants imatges auto-gravades pels seus protagonistes.

13.55
NSU GERMAN HISTORY X (ficció, Alemanya, 103’, SWE, WDR, BR, ARD, MDR)
Presentació: Àngel Colom (Veranda)

Després de 1989, un grup terrorista alemany d’extrema dreta clandestina anomenat NSU (National Socialist Underground), va començar a operar a Alemanya matant immigrants a sang freda (els assassinats en sèrie del Bosphorus). La policia va centrar-se en les lluites ètniques internes enlloc de considerar-ho una conspiració de dretes. La sèrie de tres episodis explica els homicidis des de tres perspectives: la dels perpetradors, la de les víctimes i la dels investigadors. Cada part està escrita i dirigida per un equip diferent.

15.45
SORRY ABOUT THAT (entertainment show, Bèlgica, 63’, VRT)
Presentació Miquel Garcia (TV3)
Debat telemàtic amb Wim Janssen, (responsable de continguts de één/VRT)

Tu controles la teva vida o com a mínim això és el que penses, però, i si no és el cas? I si tot un equip de professionals de la televisió l’està controlant sense que te n’adonis? Què passa si cada esdeveniment de la teva vida és part d’un joc que ignores? El protagonista, sense que ho sàpiga, és seguit per càmeres ocultes al llarg de trenta dies i tots els amics i familiars són còmplices de la conspiració. Al final del mes, el candidat és enganyat per a participar en un joc on serà, precisament, la seva pròpia vida la protagonista.

17.05
Sessió especial: Crossmedia
Presenta: Sergi Vicente (director de betevé)
Debat amb Hannamari Luukkanen, responsable del projecte One Million Birdhouses

BBC THE SOCIAL (Social media platforms, Anglaterra, 10’, BBC)
Aquest flux de contingut digital diari, viu en mitjans socials creats per i per a joves de 18 a 34 anys d’Escòcia. Aquí es poden trobar continguts vinculats amb la comèdia, els jocs, la música i els estils de vida. La BBC va crear i comissionar aquest espai per tal de interpel·lar les audiències joves i les seves diferents comunitats. En el cor de The Social hi ha els joves i creatius que treballen amb un equip de productors i investigadors per tal de millorar els seus continguts. Una part important de l’’èxit de la plataforma és la permanent interacció amb els usuaris i, actualment, ja arriba a quatre milions d’usuaris a la setmana a través de Facebook, el 70% dels quals són menors de 35 anys.
ONE MILLION BIRDHOUSES (cross platform campaign, Finlàndia, 8’, YLE)
Aquest projecte té un doble objectiu, d’una banda conscienciar a la gent sobre el decreixement massiu de les aus en tot el planeta i, en segon lloc, animar a la gent a l’acció a través de construir caixes de nidificació. L’objectiu que es van proposar dos periodistes de la YLE va ser arribar a un milió de capses. Es va crear una web específica yle.fi/miljoonaponttoa a través de la qual es van registrar 900.000 capses de nidificació fetes per la gent d’un país de 5,5 milions d’habitants.

17.35h
Sessió especial: RECONSTRUIR UNA TELEVISIÓ AUTONÒMICA EN EL SEGLE XXI
Convidats: Empar Marco (directora d’ À Punt, la nova ràdio-televisió valenciana), César Martí (cap de programació d’À Punt)
Presenta: Montserrat Besses (TV3, periodista)

La sessió abordarà el cas de la televisió autonòmica valenciana que va tancar com a Canal 9 el 2013 i al tancament del qual vam dedicar una sessió del MINIPUT. Ara, després d’un impàs, reapareix amb un nom nou i, sobretot, amb un equip renovat. Quines han de ser les prioritats d’una televisió autonòmica avui en dia on Internet, la globalització de les telecomunicacions i l’auge dels Estats-Nació més reaccionaris són alguns dels actors amb els quals ha de dialogar? Quins criteris de programació s’han marcat? Quines fites com a televisió pública?

18.00h
Sessió especial: DOCU-DRAMES: REINVENTAR EL DOCUMENTAL D’INVESTIGACIÓ
Presenta: Mercè Oliva (Universitat Pompeu Fabra)
Convidats: Elías León Siminiani (El caso asunta, Antena3), Ramón Campos (Bambú Producciones, Justin Webster (Muerte en León))

La sessió s’endinsa en el docu-drama com un gènere que ha estat recuperat i reinventat a partir de produccions com Muerte en León (Movistar+) o El caso Asunta (Atresmedia) que porta el gènere més enllà dels informatius i dels reportatges i que posa tots els recursos audiovisuals necessaris per a fer un exercici de periodisme de investigació el més complet possible.

19.00h
CHUCK NORRIS VS. COMMUNISM (documental, Estats Units, 56’, PBS) Presenta: Raúl Minchinela, analista cultural

A la Romania comunista, milers de pel·lícules occidentals en cintes VHS pirates van ser introduïdes clandestinament darrera el Taló d’Acer, obrint una finestra al “món lliure” a través de les pel·lícules d’acció de Hollywood. Sota el mandat de Nicolae Ceaucescu, Romania estava culturalment aïllada i ideològicament censurada. Les images de la vida fora de les fronteres van ser tallades i la televisió es va reduir a butlletins de propaganda. Però a mitjans de la dècada dels vuitanta, milers de pel·lícules es van filtrar clandestinament a través d’un agent anomenat Zamfir i doblades per Irina Nistor, convertint les cases en sales de cinema col·lectives que reunien, en secret, a la família, als amics i a Chuck Norris.

SESSIÓ INTERACTIVA. Versió original subtitulada al castellà

20.05 LATE SHIFT CTRL MOVIE (thriller interactiu, Suïssa, SRG-SSR)
Presentació amb Kurban Kassam (productor)

Filmat a Londres, el personatge principal de la pel·lícula és un estudiant anomenat Matt que ha de demostrar la seva innocència després de veure’s forçat a prendre part d’un brutal atracament en una famosa casa de subastes. Usant una evolucionada tecnologia interactiva, el públic ajuda a Matta prendre desenes de decisions a temps real en un viatge ràpid i violent per la capital que acabarà amb un dels set possibles finals.Desenvolupat perr CtrlMovie i usant la tecnologia del mateix nom, Late Shift és una nova experiència cinematogràfica que participa del món del cinema i del món del vídeojoc. Els espectadors poder experimentar el thriller només a través de l’aplicació iOs o en una projecció col·lectiva com la del MINIPUT.

(CAST)
BUSCANDO OTRAS FORMAS DE HACER TELEVISIÓN

El MINIPUT pone al alcance de todos los profesionales, estudiantes, profesores, investigadores e interesados en la televisión un modelo de televisión de calidad vivo, y lo hace mostrando, por un lado, programas arriesgados, innovadores y de servicio público de las televisiones de todo el mundo con una selección de lo mejor que se ha podido ver en la última edición de INPUT (International Public Television Screening Conference); y ofreciendo, por otro lado, una cata de los programas o temas más destacados de las cadenas locales y autonómicas, así como de aquellos proyectos audiovisuales que utilizan Internet como medio de difusión.

La muestra volverá a celebrarse en el nuevo Teatro del CCCB con una jornada maratoniana (de 10.00 a 21.00 horas) el sábado 25 de noviembre de 2017. Barcelona será, de nuevo, el único escenario de nuestro país donde se presentan programas y se facilitan debates y encuentros entre profesionales y estudiosos de la televisión pública de calidad de todo el mundo.

Si tiene cualquier duda o desea pedir más información, puede llamarnos al 93 542 24 92. Para cuestiones más específicas puede mandarle un correo electrónico a la coordinadora del MINIPUT, a las siguientes direcciones: ingrid.guardiola@gmail.com, miniput.bcn@gmail.com.

Recuerde que para asistir al MINIPUT 2017 es recomendable rellenar y mandarnos la inscripción gratuita que encontrará en www.miniput.cat

Síguenos en Facebook: https://www.facebook.com/miniput
En Twitter: @MINIPUTBCN
En Flickr: http://www.flickr.com/people/miniput/
http://www.flickr.com/photos/miniput02
En el blog: http://miniput.blogspot.com.es/
En Internet: http://www.miniput.cat/

PROGRAMA. Descárgatelo CLICANDO AQUÍ :
Todos los programas se emitirán en V.O. subtitulada al inglés.

10.00h Presentación del acto

10.15h DEATH IN THE TERMINAL (factual, Israel, 52’, yes docu)
Presentan: Núria Araüna y Laia Quilez (Universitat Rovira i Virgili)

El 18 de octubre de 2015 un terrorista empezó a disparar en la terminal de autobuses de la ciudad israelita de Be’er Sheva matando un soldado israelí. Esta reconstrucción minuto a minuto se centra en los 18 minutos que siguieron al ataque. Las declaraciones de algunos testimonios y el material procedente de diferentes cámaras (video-vigilancia, móviles…) sirven para reconstruir los hechos. Algunas imágenes son detalladas y fluidas, otras llenas de grano o extremadamente movidas. El programa, además, presenta algunas preguntas, como por ejemplo, ¿desde qué perspectiva hay que sacar conclusiones de una situación tan extrema? ¿Qué acciones se tienen que tomar? Una reconstrucción emocionante en lo que se denomina “estilo Rashomon”, muchas perspectivas y un solo acontecimiento.

11.30h
PETRA DATES THE WORLD (serie docu-reality, Dinamarca, 29’, DR3)
Presenta: Enric Calpena (URL-Blanquerna)

Debate con Harley Hersom, director editorial del programa
Programa de televisión poco convencional en el que la anfitriona, Petra Nagel, pone su vida personal y sus emociones a la vista de todos, ya que se trata de tener citas con hombres de todo el mundo. En cada episodio, Petra concertará nuevas citas con el fin de conseguir su misión: encontrar un novio, el verdadero amor. A través de las citas con hombres de distintas culturas, el programa muestra las diferentes concepciones culturales del amor, del sexo y de la manera que tenemos de socializar.

12.25h
THE QUIZ SHOW (talk show, Dinamarca, 31’, DR)
Presenta: Francesc Escribano (director de Minoria Absoluta)

Este satírico talk show está presentado como un quiz show con dos combatientes. Una vez a la semana, la presentadora, comediante y periodista Signe Molde, incide satíricamente en la actualidad o en la política. Su tono es dulce, inexpresivo y arisco y nadie de los políticos ni de los ministros poderosos que son invitados es libre de su mordacidad. Nombrado el The Daily Show danés, ha conseguido ser uno de los programas más exitosos de la DR2.

13.15h
MYESCAPE (documental, Alemania, 90’, WDR)
Presentan Maria Soliña Barreiro (Tecnocampus Mataró) + Pablo Peralta, Plan “Barcelona ciutat refugi”

El documental evalúa el viaje que los refugiados de Afganistán, Siria y Eritrea tuvieron que asumir cuando la situación en sus países se volvió insostenible. Centenares de miles de personas están abandonando sus países, sus familias y vidas propias con tal de ganar un mínimo de seguridad, con tal de no morir. En muchos casos, el teléfono móvil se convirtió en una herramienta para facilitar la organización y testimoniar el funesto periplo. Este documental está hecho a través de estas impactantes imágenes auto-grabadas por sus protagonistas.

13.55h
NSU GERMAN HISTORY X (ficción, Alemania, 103’, SWE, WDR, BR, ARD, MDR)
Presenta: Àngel Colom (Veranda)

Después de 1989, un grupo terrorista alemán de extrema derecha clandestina nombrado NSU (National Socialist Underground) empezó a operar en Alemania matando a inmigrantes a sangre fría (los asesinatos en serie del Bósforo). La policía se centró en las luchas étnicas internas en vez de considerarlo una conspiración de derechas. La serie de tres episodios explica los homicidios desde tres perspectivas: la de los perpetradores, la de las víctimas y la de los investigadores. Cada parte está escrita y dirigida por un equipo diferente.

15.45h
SORRY ABOUT THAT (entertainment show, Bélgica, 63’, één/VRT)
Presenta: Miquel Garcia (TV3)

Debate con Wim Janssen, (responsable de contenidos de één/VRT).
Tu controlas tu vida o como mínimo esto es lo que piensas, pero ¿y si no es el caso? ¿Y si todo un equipo de profesionales de la televisión la está controlando sin que te enteres? ¿Qué pasa si todo acontecimiento de tu vida es parte de un juego que ignoras? El protagonista, sin que lo sepa, es seguido por cámaras ocultas a lo largo de treinta días y todos sus amigos y familiares son cómplices de la conspiración. Al final del mes, el candidato es engañado para participar en un juego donde será, precisamente, su propia vida la protagonista.

17.05h
Sesión especial: Crossmedia
Presenta: Sergi Vicente (director de betevé)
Debate con Hannamari Luukkanen, responsable del proyecto One Million Birdhouses

BBC THE SOCIAL (Social media platforms, Reino Unido, BBC)
Este flujo de contenido digital diario vive en medios sociales creados por y para jóvenes de 18 a 34 años de Escocia. Aquí se pueden encontrar contenidos vinculados con la comedia, los juegos, la música y los estilos de vida. La BBC creó y comisarió este espacio con tal de interpelar las audiencias jóvenes y sus diferentes comunidades. En el corazón de The Social están los jóvenes y creativos que trabajan con un equipo de productores e investigadores con el fin de mejorar sus contenidos. Una parte importante del éxito de la plataforma es la permanente interacción con los usuarios y, actualmente, ya llega a cuatro millones de usuarios a la semana a través de Facebook, el 70% de los cuales son menores de 35 años.
OONE MILLION BIRDHOUSES(cross platform campaign, Finlandia, 8’, YLE)
Este proyecto tiene un doble objetivo. Por una parte, concienciar a la gente sobre el decrecimiento masivo de las aves en todo el planeta y, en segundo lugar, animar a la gente a la acción a través de construir cajas de anidamiento. El objetivo que se propusieron dos periodistas de la YLE fue llegar a un millón de cajas. Se creó una web específica (yle.fi/miljoonaponttoa) a través de la cual se registraron 900.000 cajas de anidamiento hechas por la gente de un país de 5,5 millones de habitantes.

17.35h
Sesión especial: RECONSTRUIR UNA TELEVISIÓN AUTONÓMICA EN EL SIGLO XXI
Invitados: Empar Marco (directora d’ À Punt, la nueva radio-televisión valenciana), César Martí (jefe de programación d’À Punt)
Presenta: Montserrat Besses (TV3, periodista)

La sesión abordará el caso de la televisión autonómica valenciana que cerró como Canal 9 en 2013 y cuyo cierre ocupó una de las sesiones del MINIPUT. Ahora, después de un impase, reaparece con un nombre nuevo y, sobretodo, con un equipo renovado. ¿Cuáles tienen que ser las prioridades de una televisión autonómica hoy en día donde Internet, la globalización de las telecomunicaciones y el auge de los Estados-Nación más reaccionarios son algunos de los actores con los que tiene que dialogar?¿Qué criterios de programación se han marcado?¿Qué horizontes como televisión pública?

18.00h
Sesión especial: DOCU-DRAMAS: REINVENTAR EL DOCUMENTAL DE INVESTIGACIÓN
Presenta: Mercè Oliva (Universitat Pompeu Fabra)
Invitados: Elías León Siminiani (El caso asunta, Antena3), Ramón Campos (Bambú), Justin Webster (Muerte en León)

La sesión se adentra en el docu-drama como un género que ha sido recuperado y reinventado a partir de producciones como Muerte en León (Movistar+) o El caso Asunta (Atresmedia) que lleva el género más allá de los informativos y de los reportajes y que pone todos los recursos audiovisuales necesarios para hacer un ejercicio de periodismo de investigación lo más completo posible.

19.00h
CHUCK NORRIS VS. COMMUNISM (documental, Estados Unidos, 56’, PBS) Presenta: Raúl Minchinela, analista cultural

En la Rumanía comunista, miles de películas occidentales en cintas VHS piratas fueron introducidas clandestinamente tras el Telón de Acero, abriendo una ventana al “mundo libre” a través de las películas de acción de Hollywood. Bajo el mandato de Nicolae Ceaucescu, Rumanía estaba culturalmente aislada e ideológicamente censurada. Las imágenes de la vida fuera de las fronteras fueron cortadas y la televisión se redujo a boletines de propaganda. Pero a mediados de la década de los ochenta, miles de películas se filtraron clandestinamente a través de un agente llamado Zamfir y fueron dobladas por Irina Nistor, convirtiendo las casas en salas de cine colectivas que reunían, en secreto, familia, amigos y a Chuck Norris.

SESIÓN INTERACTIVA. Versión original subtitulada al castello
20.05 LATE SHIFT CTRL MOVIE (thriller interactivo, Suiza, SRG-SSR) Presentación con Kurban Kassam (productor)
Filmado en Londres, el personaje principal de la película es un estudiante llamado Matt que tiene que demostrar su inocencia después de verse forzado a tomar partido de un brutal atraco en una famosa casa de subastas. Utilizando una evolucionada tecnología interactiva, el público ayuda a Matt a tomar decenas de decisiones a tiempo real en un viaje rápido y violento por la capital que terminará con uno de los siete posibles finales. Desarrollado por CtrlMovie y utilizando la tecnología del mismo nombre, Late Shift es una nueva experiencia cinematográfica que participa del mundo del cine y del mundo del videojuego. Los espectadores pueden experimentar el thriller sólo a través de la aplicación iOS o en una proyección colectiva como la del MNIPUT.

© 1994-2012 MINIPUT, els continguts d'aquest website tenen una llicència CC-BY-SA | organitza i col·labora | web SPIP by Permanent